8 Eylül 2025’te başlayan eğitim öğretim yılı, birinci ve ikinci dönem ara tatillerinin ardından tamamlanacak. Öğrenciler son ders zilinin ardından yoğun geçen eğitim yılının yorgunluğunu atacak.
Bakanlık, yılın son haftasında öğrencilerin sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif gelişimlerini desteklemek amacıyla “Dönem Sonu Kültür, Sanat ve Spor Faaliyetleri Haftası” kapsamında çeşitli etkinlikler düzenledi.
Öğretmenlerin 2026 Haziran Dönemi Mesleki Çalışma Semineri’nin ise 29-30 Haziran tarihlerinde çevrim içi gerçekleştirileceği, katılımcıların semineri 5 Temmuz’a kadar tamamlayabileceği bildirildi.
Yeni müfredat ve dijital uygulamalar
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında yeni öğretim programlarının bu yıl kademeli olarak uygulanmaya devam ettiği, yaklaşık 184 milyon ders kitabının öğrencilere ücretsiz ulaştırıldığı kaydedildi.
Okullarda kıyafet uygulamasına ilişkin düzenlemeyle, okul kıyafetlerinin okul yönetimleri tarafından, velilere ek mali yük oluşturmayacak şekilde belirlendiği ifade edildi.
Eğitim yılı boyunca çevre bilinci, değerler eğitimi ve kültürel faaliyetler kapsamında “Yeşil Vatan-Benim Okulum Geleceğe Çare” ve “Maarifin Kalbinde Ramazan” gibi çeşitli tematik etkinliklerin ülke genelinde uygulandığı bildirildi.
Ayrıca öğrencilerin okul dışı öğrenme ortamlarına erişimini artırmak amacıyla dijital platformların devreye alındığı, öğretmen ve veliler için iletişim ve takip sistemlerinin geliştirildiği belirtildi.
LGS yapıldı
Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamındaki merkezi sınavın 13 Haziran’da gerçekleştirildiği, sınava 1 milyon 22 bin 658 öğrencinin katıldığı bildirildi. Sınavda güvenliğin artırılması amacıyla yapay zekâ destekli sistemlerin kullanıldığı ifade edildi.
MEB takvimine göre 2026-2027 eğitim öğretim yılı 14 Eylül 2026’da başlayacak.




