Belediye yetkilileri, hastalığın yayılmasını önlemek ve halk sağlığını korumak amacıyla karantina süresince alınan tedbirlere eksiksiz uyulmasının büyük önem taşıdığını belirtti.
Açıklamada, özellikle hayvan sahiplerinin evcil hayvanlarını kontrol altında tutmaları, sahipsiz ya da davranışlarında anormal değişiklik gözlenen hayvanlarla temastan kaçınmaları gerektiği vurgulandı.
İlgili kurumların bölgede yürüttüğü denetim ve bilgilendirme çalışmalarının aralıksız sürdüğü ifade edilirken, olası risklerin en aza indirilmesi için koordineli çalışmaların devam ettiği kaydedildi.
Yetkililer ayrıca, şüpheli bir hayvanla karşılaşılması veya herhangi bir ısırılma vakasının yaşanması halinde vatandaşların zaman kaybetmeden en yakın sağlık kuruluşuna ve ilgili resmi kurumlara başvurmaları çağrısında bulundu.



