Türkiye’de İnternet Kullanımı Rekor Kırdı: Her 10 Kişiden 9’u Çevrimiçi

27 Ağu 2025 10:52

Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) açıkladığı 2025 Hanehalkı Bilişim Teknolojileri (BT) Kullanım Araştırması sonuçları, dijitalleşmenin toplumda ne denli yaygınlaştığını bir kez daha ortaya koydu.

Türkiye’de İnternet Kullanımı Rekor Kırdı: Her 10 Kişiden 9’u Çevrimiçi
Yayınlama: 27.08.2025
A+
A-

Araştırmaya göre 16-74 yaş grubundaki bireylerin internet kullanım oranı, 2024 yılında %88,8 iken 2025’te %90,9’a ulaştı. Erkeklerde bu oran %93,6, kadınlarda ise %88,2 olarak ölçüldü.

E-Devlet gençlerin gözdesi

Son bir yıl içinde e-devlet hizmetlerini kullananların oranı %76,1 oldu. Erkeklerin %82,8’i, kadınların ise %69,5’i çevrim içi kamu hizmetlerinden faydalandı.

Yaş grupları incelendiğinde, 25-34 yaş grubunda kullanım %92,8 ile zirve yaparken, 65-74 yaş grubunda bu oran %29,6’da kaldı.

En çok tercih edilen kullanım amacı ise kişisel bilgileri sorgulama (%68,5) oldu.

E-ticaret hız kesmedi

İnternet üzerinden alışveriş yapanların oranı 2024’te %51,7 iken 2025’te %55,7’ye yükseldi. Erkeklerde bu oran %59,1, kadınlarda %52,3 olarak belirlendi.

Son 3 ayda alışveriş yapanların oranı ise %42,3’e ulaştı. Ancak e-ticaret kullanıcılarının %29’u çeşitli sorunlar yaşadı. En sık şikâyet edilen problem, teslimatın gecikmesi (%12,7) oldu.

Sosyal medyada WhatsApp açık ara önde

Türkiye’de en fazla kullanılan sosyal medya ve mesajlaşma uygulamaları arasında WhatsApp %88,6 ile ilk sırayı aldı. Onu %72,9 ile YouTube ve %68,1 ile Instagram takip etti.

Erkeklerde WhatsApp kullanımı %91,3’e kadar çıkarken, kadınlarda %85,9 olarak kaydedildi.

Online öğrenmeye ilgi arttı

2025’in dikkat çeken bulgularından biri de öğrenme faaliyetleri oldu. Son 3 ay içinde internet üzerinden eğitim veya kişisel gelişim için öğrenme faaliyeti gerçekleştirenlerin oranı, geçen yıla göre 3,9 puan artarak %17,7’ye yükseldi.

Elektronik kimlik kullanımı henüz düşük

İnternet kullanıcılarının yalnızca %15,6’sı elektronik kimlik ile çevrimiçi hizmetlere eriştiğini belirtti. Erkeklerde bu oran %18, kadınlarda %13,3’te kaldı.

Kısacası Türkiye’de internet ve dijital hizmetlerin kullanımında büyük bir sıçrama yaşanırken, gençler e-devlette lider, alışverişte sorunlar devam ediyor, WhatsApp hâlâ en çok kullanılan platform olmayı sürdürüyor.